- Startsida torsby.se
- / Omsorg & hjälp
- / Trygg och säker
- / Kris och beredskap
- / Information vid olyckor och kriser
Enhet
Person
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Information vid olyckor och kriser
I samband med större olyckor eller samhällskriser är det viktigt att du känner till hur du snabbt kan få information eller kontakta olika myndigheter.
Torsby kommun försöker informera berörda och övriga invånare så snabbt som möjligt.
- Det gör vi i första hand här på vår webbplats torsby.se.
- I sociala medier kan du hitta information på vår Facebook-sida www.facebook.com/torsbykommun.
Beroende på händelsens allvarlighetsgrad kan kommunen öppna en särskild upplysningscentral för att samla och ge information.
Viktigt meddelande till allmänheten, VMA
Varnings- och informationssystemet "Viktigt meddelande till allmänheten" (VMA) används för att varna och informera allmänheten vid stora olyckor och allvarliga händelser. VMA har flera delar: t.ex. meddelande i radio och TV. Sedan en tid tillbaka kan VMA också skickas ut per telefon.
Här kan du läsa mer om viktigt meddelande till allmänheten.
Andra viktiga telefonnummer och webbplatser
Vid svåra olyckor, översvämningar, elavbrott, vattenläckor eller något annat allvarligt kan du läsa om vad som hänt och få lägesbeskrivningar och råd här:
- Lokalradion P4 Värmland
- SVT:s text-TV sidan 100 och 599.
- På webbplatsen krisinformation.se finns samlad information från Sveriges myndigheter vid kriser.
- Ring 113 13 för att lämna eller få information vid allvarliga olyckor eller krissituationer.
Innehållsansvarig: Annette Lauritzen
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.