Torsby kommun
Torsby kommun

Enhet

  • Socialförvaltningen
  • Telefon: 0560-162 00
  • E-post: sn@torsby.se
  • Postadress:
  • Torsby kommun
  • 31. Socialförvaltningen
  • 685 80 Torsby
  • Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby

Person

  • Anita Karlsson
  • biståndshandläggare
  • Tfn: 0560-161 26
  • Mobil: 070-691 61 26
  • E-post: anita.karlsson@torsby.se
  • Besöksadress: Valbergvägen 2, Torsby
  • Eva-Lotta Nordahl
  • biståndshandläggare
  • Tfn: 0560-162 08
  • Mobil: 072-540 73 21
  • E-post: eva-lotta.nordahl@torsby.se
  • Besöksadress: Valbergsvägen 2, Torsby
  • Kristina Eriksson
  • biståndshandläggare
  • Tfn: 0560-161 65
  • Mobil: 070-644 96 88
  • E-post: kristina.eriksson@torsby.se
  • Besöksadress: Valbergsvägen 2, Torsby
  • Marie Lindgren
  • biståndshandläggare
  • Tfn: 0560-161 91
  • Mobil: 073-051 60 69
  • E-post: marie.lindgren@torsby.se
  • Besöksadress: Valbergsvägen 2, Torsby


När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen

Hur ansöker man om stöd och hjälp?

Du vänder dig till biståndsenheten när du vill ansöka om stöd och hjälp t.ex. matditribution, trygghetslarm, hemtjänst eller särskilt boende.

Om du på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning behöver stöd och hjälp kan du ansöka om det.

Ansök hos biståndsenheten

Din ansökan kan vara muntlig, via telefon, eller skriftlig. Blankett och e-tjänst finner du längst ner på denna sida.

För att avgöra om du har rätt till hjälp gör biståndshandläggaren en utredning som utgår från dina behov och möjligheter.

Du träffar en biståndshandläggare och ni går tillsammans igenom din situation. Därefter fattar handläggaren ett beslut som utgår från dina möjligheter och behov. Stödet ges under förutsättning att behoven inte kan tillgodoses på annat sätt.

Huvudregeln är att den som behöver hjälp själv gör sin ansökan. När han/hon inte kan föra sin talan behövs hjälp av en företrädare, ett juridiskt ombud. Det kan vara en en god man, en förvaltare eller en annan person som har fått fullmakt att företräda den sökande.

Beslutet kan överklagas

Du får ett skriftligt beslut från biståndshandläggaren där det står vilken hjälp du har rätt till eller varför du fått avslag på din ansökan.

Beslutet om vilken hjälp du är berättigad till är ofta tidsbegränsad och kan överklagas. Information om hur du överklagar ett beslut du inte är nöjd med kan du också få av biståndshandläggaren.

 

Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.



Bekräfta att du är en människa: *