- Startsida torsby.se
- / Omsorg & hjälp
- / Hjälp i hemmet
- / Mat, matdistribution
Enhet
- Biståndsenheten
- Telefon:
- E-post: bistandsenheten.vardochomsorg@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 32. Biståndsenheten
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Valbergsvägen 2, Torsby
Person
- Anita Karlsson
- Biståndshandläggare
- Tfn: +4656016165
- Mobil: +46706916126
- E-post: anita.karlsson@torsby.se
- Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
- Kristina Sandberg
- Biståndshandläggare
- Tfn: +4656016191
- Mobil: +46706449688
- E-post: kristina.sandberg@torsby.se
- Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
- Marie Lindgren
- Biståndshandläggare
- Tfn: +4656016126
- Mobil: +46730516069
- E-post: marie.lindgren@torsby.se
- Besöksadress: Vävaregatan 2, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Mat, matdistribution
Har du svårt att själv laga din mat? Då kan du ansöka om matdistribution.
Matdistribution är färdiglagad mat som körs hem till dig. Behöver du hjälp med att värma maten kan du även ansöka om det.
Matsedlar
- Matsedlar till matdistribution till dig som bor i Torsby tätort upp till och med Vitsand.
- Matsedlar till matdistribution till dig som bor i övriga Torsby kommun, din mat lagas på kommunens äldreboenden
Kommunens kost- och städavdelning lagar maten till matdistribution. Maten lagas i Bergåsens centralkök, Dalbygårdens, Klarastrands och Gömmanbergs kök.
Inga tillbehör i matlådan
Till matlådan som kommer från köket ingår det inga tillbehör, t.ex. mjölk, smör, bröd och grönsaker. Det behöver du själv ha hemma.
Vad kostar det?
Här finner du information om avgiften för matdistribution.
Så ansöker du
Du kontaktar en biståndshandläggare för att göra en ansökan. Ansökan kan göras muntligt via telefon, skriftligt på blankett eller via vår e-tjänst. Kontaktuppgifter finner du under ikonen "Kontakt" här ovan.
Vad händer sedan?
Biståndshandläggaren fattar ett beslut om du beviljas matdistribution eller inte. Bedömningen görs utifrån dina möjligheter och behov.
Du får ett skriftligt beslut från handläggaren.
Beslutet kan överklagas
Om du inte beviljats det du ansökt om, har du rätt att överklaga. Din överklagan ska vara inlämnad senast tre veckor efter att du fått det skriftliga beslutet.
Innehållsansvarig: Carina Stolpe
Senast genomgången:
Senast uppdaterad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.