Torsby kommun
Torsby kommun

Enhet

  • Tekniska avdelningen
  • Telefon: +4656016000
  • E-post: tekniska.avdelningen@torsby.se
  • Postadress:
  • Torsby kommun
  • 10. Tekniska avdelningen
  • 685 80 Torsby
  • Besöksadress: Nya Torget 2, Torsby (Snickaren)

Person

  • Emil Bergman
  • VA-chef
  • Tfn: +4656016109
  • Mobil: +46702873189
  • E-post: emil.bergman@torsby.se
  • Besöksadress: Nya Torget 2, Torsby


När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen

Information om driftstörning via sms

Från och med 1 april 2024 kommer fastighetsägare med flera att kunna få sms till sin telefon om det blir en driftstörning på det kommunala vattnet eller eller ändrad hämtningsdag av matavfall och restavfall på deras fastighet.

När det är driftstörningar tycker vi att det är viktigt att kommuninvånarna så snabbt som möjligt får information om detta. Genom en ny sms-tjänst via företaget BlueIdea kan vi nu nå alla, men även rikta meddelande till ett specifikt område.

Vi använder sms-utskick för att informera om

  • Akuta driftstörningar, till exempel vattenläckor.
  • Planerade driftstörningar, till exempel vattenavstängningar.
  • Ändrade hämtdagar av hushållsavfall och matavfall.

Vem får sms om driftstörning?

Vid en driftstörning skickar vi ut sms till mobiltelefoner och talsvarsmeddelanden till fasta telefoner, till berörda adresser.

Du som är folkbokförd på en adress, är över 16 år och har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress får automatiskt våra sms-utskick som berör den fastigheten. Andra som vill ha sms-utskick behöver anmäla sitt mobilnummer i formuläret nedan. Du kan söka på ditt mobilnummer i formuläret för att se om du redan finns med som mottagare för våra sms-utskick.

Om du inte vill ha sms-utskick avregistrerar du ditt nummer i samma formulär.

När du får ett sms från oss kommer det att stå i din mobil att det är torsby.se som är avsändare.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas av systemet BlueIdea från din teleoperatörs databas (t.ex. Telia, Tele 2 m.fl.).

När behöver jag registrera mitt mobilnummer för att få sms?

  • Du äger ett fritidshus eller andra fastigheter där du själv inte är folkbokförd.
  • Du bor i en fastighet som du själv inte äger, till exempel en hyreslägenhet.
  • Du vill få sms om driftstörning på en adress där till exempel en äldre anhörig bor.
  • Du har ditt mobilabonnemang via ditt jobb.
  • Du använder kontantkort.
  • Du har dolt nummer.

Hur gör jag om jag inte vill få sms?

Då avregistrerar du numret i formuläret här nedan.

Varför får jag inga sms?

Du som har ditt mobilabonnemang via ditt jobb, använder kontantkort eller har dolt nummer behöver registrera ditt nummer i formuläret här nedan för att få sms.

Anmälningsmodulen för sms vid driftsstörning

Här kan du kontrollera om ditt nummer finns med och vilken fastighet du i så fall kommer att få sms om.

Du kan också lägga till fastigheter som du vill ha sms om.

Samt även avregistrera ifall du inte vill ha sms om en driftsstörning.

Innehållsansvarig: Emil Bergman
Senast genomgången:
Senast uppdaterad: