Enhet
- Barn- och utbildningskansliet
- Telefon: +4656016292
- E-post: bun@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 50. Barn- och utbildningsnämnden
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Nya Torget 8, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Modersmålsundervisning
Skolan kan erbjuda ditt barn undervisning
i sitt modersmål. På denna sida kan du
läsa om modersmålsundervisning.
Många barn växer upp i familjer
som pratar flera språk.
Det första språk ett barn lär sig tala kallas modersmål.
Barn som kan tala sitt modersmål bra
får lättare att lära sig andra språk
och får också lättare att lära sig i skolan.
Kommunen ska ge undervisning i modersmål
för de barn som behöver det.
Om fem elever i kommunen
vill ha undervisning i samma modersmål
ska kommunen ordna detta om det finns en lämplig lärare.
Föräldrar kan prata med barnets rektor
om de vill att deras barn ska ha undervisning i sitt modersmål.
Här kan du läsa mer om modersmålsundervisning.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

