Enhet
- Arbetsmarknadsavdelningen
- Telefon: +4656016026
- E-post: arbetsmarknad@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 3. Arbetsmarknadsavdelningen
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Hantverkaregatan 1, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Barn och äldre
Här kan du läsa om skola för unga och
äldreomsorg för äldre.
Skola
Barn och ungdomar under 20 år med uppehållstillstånd
får plats i förskola, grundskola eller gymnasium.
Alla barn i Sverige måste gå i skolan
från och med höstterminen
det år barnet fyller sju år
till och med vårterminen det år eleven fyller 16 år.
Nyanlända elever,
som inte klarar det svenska språket,
börjar oftast i förberedelseklass
med extra undervisning i svenska.
I gymnasieskolan finns ett individuellt program
för nyanlända ungdomar.
Alla barn och ungdomar i Torsby kommun är olycksfallsförsäkrade
till och med 17 års ålder
eller så länge de går kvar i gymnasiet.
Äldreomsorg
Du som är äldre
får hjälp och stöd utifrån dina behov.
För att bättre klara av att bo hemma
kan du få hemtjänst.
Du som behöver mer omsorg
kan ansöka om plats på äldreboende.
Har du svårt att åka buss
kan du ansöka om färdtjänst.
Kommunen stödjer även dig som vårdar någon närstående.
Här kan du läsa mer utbildning och barnomsorg.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Här kan du läsa mer om äldreomsorg.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

