Com3 fixar tekniken

Genom Torsby kommuns digitaliseringsprojekt "Com3" har Hovfjället och Nordvärmlands Livs fått hjälp med att hitta rätt teknik till den nya dygnet-runt-öppna butiken.
Projektledare André Liljemark förklarar att en vanlig mobiltelefon är allt som behövs. Som kund loggar du in i butiken med ditt Bank-Id, plockar dina varor i en kundkorg, scannar streckkoderna och betalar med swish. Den lilla butiken har kameraövervakning. Många kunder är ju redan vana vid obemannade kassor och självscanning, så den största förändringen är nog bara att du ska identifiera dig för att få tillgång till butiken menar André.
Här går entreprenörskap och modernisering hand i hand och skapar möjligheter till en mycket intressant utveckling.
Samarbete leder till utveckling
Under de veckor som återstår av årets skidsäsong testar nu alltså Hovfjället helt ny digital teknik som innebär att man kan stärka skiddestinationen inför framtiden.
Det nya samarbetet innebär att lanthandeln kan bredda sin verksamhet. Sedan flera år har Nordvärmlands Livs varje vecka utkörning av dagligvaror till äldre året-runt-boende i området. Från och med nu lastas varubilen även med dagligvaror till den nya obemannade filialen på fjällets topp som får namnet ”Hovfjällets Livs”.
För mer information, kontakta projektledare André Liljemark, tfn 070-0973937
andre.liljemark@torsby.se.
Innehållsansvarig: André Liljemark
Senast genomgången:
Senast uppdaterad: