Enhet
- Tekniska avdelningen
- Telefon: +4656016000
- E-post: tekniska.avdelningen@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 10. Tekniska avdelningen
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Nya Torget 2, Torsby (Snickaren)
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Sandning
När det är halt blir gator och gångbanor sandade.
Du kan även hämta egen sand för att kunna sanda där du bor.
Vi sandar när det är halt
Tänk på att det kan vara halt
också där det är sandat.
Var alltid försiktig när du går eller cyklar.
Om det är halt för att det har varit regn
så börjar vi sanda så fort som möjligt.
Ibland får vi sanda flera gånger
för att det inte ska vara halt.
Hämta egen sand
När det är halt ute och du vill halkbekämpa
utanför ditt eget hus kan du som är
privat fastighetsägare hämta sand gratis.
(maximalt 2 hinkar per person och tillfälle)
Glöm inte att ta med en hink eller liknande att ha sanden i.
Här kan du hämta sand:
Torsby: Återvinningscentralen Torsby, Alstigen 20.
Sysslebäck: Kommunförrådet Torget 4, bakom lokalkontoret
Gröna sandlådor
Den sand som finns i gröna sandlådor,
ska vara till att sanda i backar
och på andra ställen i närheten av där de står.
Här kan du läsa mer om sandning
(informationen ligger utanför lättlästa sidor).
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

