Enhet
- Kommunrehab
- Telefon: +4656016677
- E-post: rehab@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 86. Kommunrehab
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Valbergsvägen 2, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Bostadsanpassning
Du med funktionsnedsättning kan få möjlighet
till bostadsanpassning, här kan du läsa om det.
Personer med funktionsnedsättning kan söka bidrag
för att bygga om hemma.
Du kan söka pengar för att ta bort trösklar,
sätta upp stödhandtag,
bygga dusch istället för badkar,
göra dörrar bredare,
sätta in automatiska dörröppnare och specialhissar,
ändra höjd på köksskåp och arbetsbänkar,
göra lamporna starkare.
Utomhus kanske du behöver sätta upp räcken,
ledstänger eller ramper.
Personer med funktionsnedsättning kan söka
bidrag för bostadsanpassning.
Du kan söka om du bor i hyreshus, bostadsrätt
eller har ett eget hus.
Så söker du om bidraget
Kommunens arbetsterapeuter kan hjälpa dig söka.
Du ringer dem genom kommunens växel
på telefonnummer 0560-160 00.
Här kan du läsa mer om bostadsanpassning.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

