Enhet
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Hjälp i hemmet - lättläst
Du som är äldre kan få hjälp i hemmet för att kunna bo kvar hemma.
På denna sida kan du läsa om hjälp i hemmet.
Hemtjänst och hemsjukvård
Du kan få hjälp med vård hemma,
städning, laga mat och tvätt.
En biståndsbedömare ska säga ja
till hemtjänst. Du kan också få stöd av
distriktssköterskor, arbetsterapeuter,
sjukgymnaster, undersköterskor och vårdbiträden.
Hjälpmedel
Tekniska hjälpmedel kan hjälpa dig
med funktionsnedsättning att leva
hemma utan stöd av andra människor.
Tala med kommunens arbetsterapeuter,
sjukgymnaster eller distriktssköterska.
De kan hjälpa dig att prova ut hjälpmedel.
Torsby kommun vill att du ska
kunna bo kvar hemma så länge
som möjligt även om du är gammal.
Ring kommunens växel på telefonnummer 0560-160 00.
Här kan du läsa mer om hjälpmedel i hemmet.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

