Enhet
- Kommunkansliet
- Telefon: +4656016000
- E-post: torsby.kommun@torsby.se
- Postadress:
- Torsby kommun
- 1. Kommunkansliet
- 685 80 Torsby
- Besöksadress: Nya Torget 8, Torsby
När du kontaktar kommunen via brev eller e-post, kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen
Kommunfullmäktige - lättläst
Här får du veta vad kommunfullmäktige är och vilka personer som sitter där.
De partier som får flest röster i valet
får platser i kommunfullmäktige.
Kommunfullmäktige har 31 personer.
Du kan komma till
kommunfullmäktiges möten och lyssna.
Här ser du hur många platser
varje parti har efter det senaste valet:
- Socialdemokraterna: 10
- Moderaterna: 5
- Centern: 3
- Sverigedemokraterna: 5
- Vänsterpartiet: 2
- Kristdemokraterna: 2
- De oberoende i Torsby: 3
- Nordvärmlands kommunparti: 1
Kommunfullmäktiges ledamöter
De politiker som arbetar i kommunfullmäktige kallas ledamöter.
Efter namnet står en bokstav
som säger vilket parti personen tillhör.
(S) är Socialdemokraterna
(V) är Vänsterpartiet
(M) är Moderaterna
(C) är Centerpartiet
(KD) är Kristdemokraterna
(SD) är Sverigedemokraterna
(DOIT) är De oberoende i Torsby
(Nvk) är Nordvärmlands kommunparti
Här finner du en lista på Torsby kommunfullmäktiges ledamöter.
Klicka på namnet så kan du
skicka e-post till ledamoten.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Här kan du läsa mer om kommunfullmäktige.
(Informationen ligger utanför lättlästa sidor.)
Senast genomgången:
Senast ändrad:
Saknar du någon information?
Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.

